flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Набули чинності зміни до Кодексу адміністративного судочинства України

05 січня 2012, 16:25

Набув чинності Закон України  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень адміністративного судочинства" (відповідно до п.1 Прикінцевих положень, вказаний Закон набуває чинності з дня наступного за днем його опублікування, Закон опубліковано 30.12.2011 року)

Законом внесено ряд змін та  доповнень до Кодексу адміністративного судочинства України щодо удосконалення процедури розгляду справ у порядку адміністративного судочинства.
    Зокрема, передбачено розширення предметної підсудності місцевих загальних судів як адміністративних судів. Тепер місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1 – 4 ст.18 КАС України (Предметна підсудність адміністративних справ).
    Змінено порядок передачі адміністративних справ до іншого суду (ст.22 КАС України). Так,  питання про передачу адміністративних справ, крім випадку ліквідації адміністративного суду, розглядається судом у порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду.
       Відповідно до Закону України від 17.11.2011 року № 4054-VI зменшено термін вручення судової повістки (ст. 35 КАС України) з 7 днів до дня судового засідання, до – 3, конкретизовано порядок обчислення строку звернення до адміністративного суду суб'єктами владних повноважень (ст. 99 КАС України). Водночас, у випадку пропущення строків звернення до адміністративного суду законом передбачено, що позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративний справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи (ст. 100 КАС України). Також, внесено зміни до порядку вирішення питання про поновлення чи продовження пропущеного строку, зокрема законодавцем передбачено розгляд такого питання в порядку письмового провадження, разом з тим, таке правило не поширюється на строки звернення до адміністративного суду (ст. 102 КАС України).
     Згідно з внесеними змінами у положення ст. 128 Кодексу, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду (у попередній редакції вказане положення стосувалось лише суб’єктів владних повноважень), без поважних причин справа може бути вирішена на підставі наявних у ній доказів без відкладення розгляду справи.
       Стаття 167 Кодексу доповнена частиною п’ятою. Відтепер, особа, яка бере участь у справі, а також особа, яка не брала участі у справі, але щодо якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може отримати в суді, де знаходиться адміністративна справа, копію рішення, що є в матеріалах цієї справи, ухваленого адміністративним судом будь-якої інстанції.
      Змін зазнала і стаття 169 КАСУ щодо порядку внесення виправлень, описок і очевидних арифметичних помилок у судовому рішенні. Так, у новій редакції Кодексом передбачено можливість вирішувати питання про внесення виправлень у порядку письмового провадження.
     Внесено зміни до ст.183-2 КАСУ щодо особливостей здійснення скороченого провадження. Зокрема, у п.6 частини шостої, якою визначено відомості, що зазначаються у постанові, прийнятій у скороченому провадженні, виключено слова «про задоволення позову», а п. 8 щодо оскарження постанови за результатами скороченого провадження в апеляційному порядку доповнено словами «крім постанови в адміністративній справі, передбаченій п.2 ч.1 цієї статті» (щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг).
     Окрім зазначеного, ст. 183-2 КАСУ доповнено частиною 11, яка зазначає, що у порядку скороченого провадження не допускається розгляд адміністративних справ, які належить розглядати колегією суддів, а також адміністративних справ щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
      Доповнено і перелік постанов, які виконуються негайно. Зокрема, окрім інших постанов, передбачених у статті 256 КАСУ, негайно виконуються постанови суду щодо зобов’язання суб’єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо розгляду звернення, у тому числі інформаційного запиту фізичної чи юридичної особи; припинення за зверненням суб’єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців у випадках, передбачених законом; стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб’єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
     Також, Закон України  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень адміністративного судочинства" передбачив доповнення КАСУ статтею 145-1 щодо зберігання речових доказів та новим розділом, а саме: Розділом VII «Відновлення втраченого судового провадження в адміністративній справі».
       Законом також внесено зміни до Закону України "Про звернення громадян". Передбачено, що його дія не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, визначених законами "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень" та Кодексом адміністративного судочинства, оскільки зазначені нормативні акти встановлюють специфічний порядок розгляду таких звернень.

 

Закон можна прочитати тут: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4054-17